Ένα από τα πλέον διαβόητα εγκλήματα του προηγούμενου αιώνα: Η έφηβη κόρη της σούπερ σταρ Λάνα Τέρνερ σκότωσε τον βίαιο εραστή της μητέρας της, Τζόνι Στομπανάτο. Ή μήπως δεν έγινε έτσι;
Έβρεχε πολύ στο Μπέβερλι Χιλς τη Μεγάλη Παρασκευή της 4ης Απριλίου του 1958. Το νερό μαστίγωνε την έπαυλη της σούπερ σταρ του Χόλιγουντ, Λάνα Τέρνερ. Σε ένα από τα δωμάτια, ένας θυελλώδης καυγάς είχε ξεσπάσει ανάμεσα στη μικροκαμωμένη ξανθιά πανέμορφη ηθοποιό και στον σκοτεινό εραστή της, Τζόνι Στομπανάτο, πρώην μπράβο του διαβόητου μαφιόζου Μίκι Κοέν.
Στα 37 της τότε, η Τέρνερ ήταν μία από τις τρεις αρχετυπικές «θεές του σεξ» της Αμερικής, μαζί με τη Ρίτα Χέιγουορθ και την Άβα Γκάρντνερ. Τέσσερις φορές παντρεμένη (θα το πήγαινε ως τις 7…), πρωταγωνίστρια και στις στήλες του κουτσομπολιού, με περισσότερες από 40 ταινίες στο ενεργητικό της, η Τέρνερ απολάμβανε τη ζωή ως σταρ του κινηματογράφου και τροφοδοτούσε εκουσίως τη μηχανή δημιουργίας μύθων της αμερικανικής σινέ-βιομηχανίας. Πάντα προστατεύοντας τη λαμπερή εικόνα της με ατσάλινη αποφασιστικότητα.
Για μήνες προσπαθούσε να χωρίσει με τον Στομπανάτο, παρόλο που είχαν παθιασμένη σχέση. Λόγω των διασυνδέσεών του με τον υπόκοσμο, αρνούνταν πεισματικά να εμφανιστεί δημόσια μαζί του. Όταν ήταν μόνοι τους, η Λάνα φαινόταν τρελή μαζί του. Τον πλημμύριζε με δώρα, του τηλεφωνούσε έως και έξι φορές την ημέρα. Αλλά δεν πήγαινε ούτε για καφέ μαζί του. Αυτός θύμωσε. Άρχισε να σκληραίνει τη συμπεριφορά του απέναντί της και τα πράγματα γίνονταν όλο και χειρότερα. Όταν δεν του επέτρεψε να τη συνοδεύσει στα Βραβεία Όσκαρ (είχε προταθεί για το Peyton Place), την χτύπησε άγρια
Περίπου στις 9 εκείνο το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής, η Τέρνερ του ζήτησε να χωρίσουν και να φύγει από το σπίτι. Η Στομπανάτο αντέδρασε οργισμένα: «Δεν θα ξεφύγεις ποτέ από μένα. Θα σε κόψω άσχημα, μωρό… Κανείς δεν θα κοιτάξει αυτό το όμορφο πρόσωπο ξανά», της είπε. Έξω στο χολ, η 14χρονη κόρη της Λάνα Τέρνερ, Σέριλ Κρέιν, άκουγε τρομαγμένη τον καβγά. Αμέσως, κατέβηκε τρέχοντας στην κουζίνα. Η Μεξικανή υπηρέτρια, Κάρμεν Κρουζ, ισχυρίστηκε ότι είδε τη νεαρή κοπέλα να βγαίνει με ένα χασαπομάχαιρο στο χέρι.
Υπάρχουν πολλές εκδοχές για το τι ακολούθησε. Το 1982, η Τέρνερ έγραψε την αυτοβιογραφία της, Luna: The Lady, the Legend, the Truth, και το 1988 η Σέριλ Κρέιν δημοσίευσε τα δικά της απομνημονεύματά της, Detour: A Hollywood Story. Υπάρχουν επίσης τα πρακτικά της αστυνομικής έρευνας και τα ρεπορτάζ των εφημερίδων. Από όλα αυτά, μπορεί κανείς να συνδυάσει τα εξής:
Η πόρτα της κρεβατοκάμαρας άνοιξε από την Λάνα Τέρνερ. Ο Στομπανάτο ήταν πίσω της, με το χέρι του σηκωμένο. Σαν ζόμπι, η Σέριλ, που είχε φτάσει τρέχοντας ως εκεί. προχώρησε και έμπηξε το μαχαίρι στο σώμα του, τρυπώντας το συκώτι, την πυλαία φλέβα και την αορτή. Ο γκάνγκστερ την κοίταξε με τρόμο. «Θεέ μου, Σέριλ, τι έκανες;» κατάφερε να πει, πριν πέσει ανάσκελα στο ροζ χαλί, βγάζοντας απαίσιους ήχους από το λαιμό του. Η Σέριλ άφησε το μαχαίρι και έτρεξε ουρλιάζοντας. Ήταν 9:20 μ.μ.
Η Λάνα Τέρνερ αργότερα κατέθεσε ότι δεν είχε παρατηρήσει καθόλου το αίμα στην αρχή, λόγω του τρόπου με τον οποίο είχε πέσει ο Στομπανάτο, αλλά μετά είδε το αιματοβαμμένο μαχαίρι. Σήκωσε το πουλόβερ του εραστή της, είδε την πληγή και κατάλαβε πια τι είχε γίνει. Μετέφερε το μαχαίρι στο μπάνιο και το έριξε στον νιπτήρα. Επιστρέφοντας με μια πετσέτα, ούρλιαξε: «Σέριλ! Ελα γρήγορα! Πρέπει να με βοηθήσεις!»
Η κόρη της δεν απάντησε, γιατί είχε τρέξει να τηλεφωνήσει στον πατέρα της, Στιβ Κρέιν, του οποίου το εστιατόριο, ονόματι The Luau, ήταν λίγα λεπτά μακριά. Η Λάνα Τέρνερ ήταν πολύ συγχυσμένη για να θυμηθεί τον αριθμό του γιατρού της, κι έτσι τηλεφώνησε στη μητέρα της. Η Μίλντρεντ Τέρνερ τη ρώτησε τι συμβαίνει, αλλά η Λάνα είπε μόνο: «Παρακαλώ τηλεφωνήστε αμέσως στον γιατρό Μακ. Είναι έκτακτη ανάγκη. Πες του να έρθει αμέσως».
Ακριβώς τότε η Σέριλ εμφανίστηκε στην πόρτα, κλαίγοντας. Η Τέρνερ της ζήτησε να πάρει μερικές φρέσκες πετσέτες από το μπάνιο για να τις βάλει στο μέτωπο του Στομπάνατο. Η Τέρνερ έσκυψε να του μιλήσει, αλλά εκείνος δεν απάντησε. Ήταν τόσο απορροφημένη που δεν άκουσε το κουδούνι της πόρτας. Ξαφνικά ο πρώην σύζυγός της βρισκόταν στην κρεβατοκάμαρα και κοιτούσε τις βουτηγμένες στο αίμα πετσέτες. «Ω, Θεέ μου», μουρμούρισε ο Στιβ Κρέιν. Μόνο τότε η Λάνα Τέρνερ έστρεψε το βλέμμα της πάνω του. «Γιατί είσαι εδώ;» τον ρώτησε. «Εγώ το έκανα, μπαμπά, αλλά δεν το ήθελα. Ο Τζον θα έκανε κακό στη μαμά», είπε η Σέριλ.
Το κουδούνι της πόρτας χτύπησε ξανά, και λίγα λεπτά αργότερα η Μίλντρεντ Τέρνερ βρισκόταν στον επάνω όροφο φωνάζοντας: «Λάνα! Λάνα! Τι συνέβη; Πού είναι το μωρό μου;» Έτρεξε στην κρεβατοκάμαρα της Σέριλ, όπου το κορίτσι έκλαιγε γοερά. Η γιαγιά αγκάλιασε την εγγονή της.
Τα πρόσωπα ενός θρίλερ – Η έπαυλη ως τόπος εγκλήματος
Το κουδούνι της πόρτας άρχισε να χτυπάει επίμονα. Ήταν ο Τζον ΜακΝτόναλντ, ο οικογενειακός γιατρός, γνωστός ως Doctor Mac. Ανέβηκε βιαστικά στη ροζ κρεβατοκάμαρα, πέταξε το σακάκι του, είδε τον Στομπανάτο στο πάτωμα και του έκανε μια άνεση αδρεναλίνης. Ζήτησε από την Λάνα Τέρνερ να καλέσει ένα ασθενοφόρο.
Έβαλε ένα στηθοσκόπιο στο στήθος του Στομπανάτο. «Λάνα, δεν μπορώ να ακούσω ήχο καρδιάς…», ψέλλισε. Έπειτα είπε στην Τέρνερ: «Κάλεσε τον Τζέρι Γκίσλερ». Ο Γκίσλερ ήταν ο πιο ισχυρός ποινικός δικηγόρος στο Χόλιγουντ. Εκείνος απάντησε πως θα έφτανε επί τόπου το συντομότερο δυνατό.
Απ’ έξω, στο βροχερό σκοτάδι, ακουγόντουσαν σειρήνες. Τα φώτα άρχισαν να ανάβουν στα γειτονικά σπίτια, και άνθρωποι με πιτζάμες έβγαιναν στο πεζοδρόμιο για να δουν τι συνέβαινε, καθώς γιατροί, συνοδοί ασθενοφόρων και αστυνομία ξεχύνονταν στην έπαυλη. Ο Τζέιμς Μπέικον ήταν τότε ανταποκριτής του A.P.. Είχε κάνει πολλές συνεντεύξεις με τη Λάνα. «Και να που ξαφνικά ήμουν στο μεγάλο μπλε λουλουδένιο σαλόνι της Λάνα…», θα θυμηθεί πολλά χρόνια αργότερα.
«Ανέβηκα στον δεύτερο όροφο ενώ γινόταν χαμός από αστυνομικούς και φωτογράφους. Κανείς δεν με σταμάτησε και μπήκα στο ροζ υπνοδωμάτιο της Λάνα. Είδα το νεκρό σώμα του Στομπανάτο ξαπλωμένο στο ροζ χαλί. Αλλά δεν υπήρχε αίμα. Το δωμάτιο ήταν πεντακάθαρο…».Ο Μπέικον θυμάται επισης πως είδε τον ιδιωτικό ντετέκτιβ Φρεντ Ότας. «Ο Γκίσλερ, που ήταν κι αυτός εκεί, μάλλον τον έφερε. Συχνά δούλευαν μαζί σε υποθέσεις».
Περίπου στις 10:50 μ.μ., ο Κλίντον Άντερσον, ο αρχηγός του αστυνομικού τμήματος του Μπέβερλι Χιλς, έφτασε στον τόπο του εγκλήματος. Μια εβδομάδα νωρίτερα είχε λάβει ένα τηλεφώνημα από τη Μίλντρεντ Τέρνερ, η οποία του έλεγε ότι η κόρη της, Λάνα ανησυχούσε για την όλο και πιο βίαιη συμπεριφορά του Τζόνι Στομπανάτο ρωτώντας τον τι έπρεπε να κάνει. Τη συμβούλεψε να πει στη Λάνα να το αναφέρει αμέσως στο αστυνομικό τμήμα. Αλλά αυτή δεν το έκανε ποτέ.
Η φήμη του Στομπανάτο ήταν διαβόητη. Πρώην πεζοναύτης και γνωστός εκβιαστής. Με αρκετές συλλήψεις και αντιπαραθέσεις με το νόμο. Αλλά δεν είχε φυλακιστεί ποτέ. Παντρεμένος και χωρισμένος τρεις φορές, είχε έναν γιο, ηλικίας τότε 10 ετών. Ήταν γνωστός στο Χόλιγουντ, σύμφωνα με μια ηθοποιό, ως «ένας μεγάλος εραστής με μεγάλο πέος».
Ο Μπέικον θυμάται ότι έβλεπε τον Άντερσον να μιλάει με την Λάνα Τέρνερ, η οποία «έδειχνε πολύ ήρεμη δεδομένων των περιστάσεων». «Την άκουσα να ρωτά: “Μπορώ να αναλάβω το φταίξιμο για το μωρό μου;” ή κάτι τέτοιο, και ο Άντερσον της απάντησε “Όχι, εκτός αν έκανες πραγματικά το έγκλημα”. Και η Λάνα έσκυψε το κεφάλι της και είπε “Εντάξει, αρχηγέ, ήταν η κόρη μου”».
Στη συνέχεια ο Άντερσον πήγε στην κρεβατοκάμαρα της Σέριλ για να ακούσει τη δική της εκδοχή. «Λυπάμαι πολύ, αρχηγέ. Δεν είχα σκοπό να το κάνω. Ο Τζόνι είπε ότι θα έκανε κακό στη μητέρα». Στη συνέχεια, ο Άντερσον ανέφερε ότι μητέρα και κόρη είπαν σχεδόν πανομοιότυπες ιστορίες. Σημειωτέο πώς ήταν πολύ καλός φίλος με τον πατέρα της μικρής.
Η νύχτα στο τμήμα – Η Λάνα Τέρνερ σε κατάσταση σοκ
Τα μεσάνυχτα, η Τέρνερ και η κόρη της οδηγήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα του Μπέβερλι Χιλς. Ο Στιβ Κρέιν ακολούθησε με άλλο αυτοκίνητο. Σε ένα άλλο δωμάτιο, ο Γκίσλερ είπε στους δημοσιογράφους: «Ήταν ανθρωποκτονία εξ αμελείας. Δεν υπάρχει λόγος για δίκη».
Στην κατάθεση της η Σέριλ είπε: «Απείλησε τη μητέρα … Να τη σκοτώσει και να πληγώσει τον μπαμπά, τη γιαγιά και εμένα … Έτσι έτρεξα στο δωμάτιο και τον χτύπησα με το μαχαίρι». Στη συνέχεια, ανάμεσα σε λυγμούς, μίλησε η Λάνα Τέρνερ. Φοβόταν τον Στομπάνατο, είπε. Ισχυρίστηκε ότι του είχε δώσει χιλιάδες δολάρια. Είπε ότι ο καυγάς εκείνο το βράδυ ξεκίνησε επειδή της είχε πει ψέματα για την ηλικία του.
Η Σέριλ τα άκουγε όλα. Όταν η μητέρα της άνοιξε την πόρτα, ο Στομπανάτο ήταν από πίσω της με το χέρι σηκωμένο σαν να ήθελε να χτυπήσει. Στην πραγματικότητα κρατούσε «ένα σακάκι και ένα πουκάμισο» σε κρεμάστρες. Χρόνια αργότερα, η Σέριλ έγραψε: «Θα σήκωνα το μαχαίρι αν δεν είχε σηκωθεί το χέρι του Τζον; … Δεν ξέρω… Πιστεύω ότι, πάνω στον τρόμο μου, τον χτύπησα με το μαχαίρι από μια παρόρμηση κλασμάτων του δευτερολέπτου για να τον τρομάξω… Ήξερα ελάχιστα από μαχαίρια. Πράγματι, η αυτοψία αποκάλυψε ότι η λεπίδα είχε μπει ανάποδα, δηλαδή με αιχμηρή πλευρά προς τα πάνω».
Μόλις δόθηκαν οι καταθέσεις, τη Σέριλ πήρε αγκαζέ ένας αστυνομικός. «Πού την πάει;» ρώτησε ο Τέρνερ και ο Άντερσον εξήγησε: «Θα περάσει τη νύχτα εδώ». Η ηθοποιός ούρλιαξε: «Ω, όχι! Θέλω το μωρό μου σπίτι μαζί μου». Ξάφνου αντιλήφθηκε το μέγεθος αυτού που είχε συμβεί. Βγαίνοντας από το γραφείο, έτρεξε προς τη Σέριλ, που ήταν ήδη στο κελί. «Αυτή η εικόνα δεν θα φύγει ποτέ. Το πρόσωπο του παιδιού μου πίσω από τα κάγκελα…», έγραψε αργότερα στην αυτοβιογραφία της.
«Άνοιξε αμέσως αυτή την πόρτα!» διέταξε τον υπεύθυνο αστυνομικό. Αυτός υπάκουσε και η Τέρνερ έτρεξε και αγκάλιασε την κόρη της. Προσπάθησε να την καθησυχάσει ότι θα την έβγαζαν έξω την επόμενη μέρα. Λίγο μετά, στη Σέριλ απαγγέλθηκαν κατηγορίες ως ύποπτη για δολοφονία.
Τα μεσάνυχτα, η Τέρνερ και η κόρη της οδηγήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα του Μπέβερλι Χιλς. Ο Στιβ Κρέιν ακολούθησε με άλλο αυτοκίνητο. Σε ένα άλλο δωμάτιο, ο Γκίσλερ είπε στους δημοσιογράφους: «Ήταν ανθρωποκτονία εξ αμελείας. Δεν υπάρχει λόγος για δίκη».
Στην κατάθεση της η Σέριλ είπε: «Απείλησε τη μητέρα … Να τη σκοτώσει και να πληγώσει τον μπαμπά, τη γιαγιά και εμένα … Έτσι έτρεξα στο δωμάτιο και τον χτύπησα με το μαχαίρι». Στη συνέχεια, ανάμεσα σε λυγμούς, μίλησε η Λάνα Τέρνερ. Φοβόταν τον Στομπάνατο, είπε. Ισχυρίστηκε ότι του είχε δώσει χιλιάδες δολάρια. Είπε ότι ο καυγάς εκείνο το βράδυ ξεκίνησε επειδή της είχε πει ψέματα για την ηλικία του.
Η Σέριλ τα άκουγε όλα. Όταν η μητέρα της άνοιξε την πόρτα, ο Στομπανάτο ήταν από πίσω της με το χέρι σηκωμένο σαν να ήθελε να χτυπήσει. Στην πραγματικότητα κρατούσε «ένα σακάκι και ένα πουκάμισο» σε κρεμάστρες. Χρόνια αργότερα, η Σέριλ έγραψε: «Θα σήκωνα το μαχαίρι αν δεν είχε σηκωθεί το χέρι του Τζον; … Δεν ξέρω… Πιστεύω ότι, πάνω στον τρόμο μου, τον χτύπησα με το μαχαίρι από μια παρόρμηση κλασμάτων του δευτερολέπτου για να τον τρομάξω… Ήξερα ελάχιστα από μαχαίρια. Πράγματι, η αυτοψία αποκάλυψε ότι η λεπίδα είχε μπει ανάποδα, δηλαδή με αιχμηρή πλευρά προς τα πάνω».
Μόλις δόθηκαν οι καταθέσεις, τη Σέριλ πήρε αγκαζέ ένας αστυνομικός. «Πού την πάει;» ρώτησε ο Τέρνερ και ο Άντερσον εξήγησε: «Θα περάσει τη νύχτα εδώ». Η ηθοποιός ούρλιαξε: «Ω, όχι! Θέλω το μωρό μου σπίτι μαζί μου». Ξάφνου αντιλήφθηκε το μέγεθος αυτού που είχε συμβεί. Βγαίνοντας από το γραφείο, έτρεξε προς τη Σέριλ, που ήταν ήδη στο κελί. «Αυτή η εικόνα δεν θα φύγει ποτέ. Το πρόσωπο του παιδιού μου πίσω από τα κάγκελα…», έγραψε αργότερα στην αυτοβιογραφία της.
«Άνοιξε αμέσως αυτή την πόρτα!» διέταξε τον υπεύθυνο αστυνομικό. Αυτός υπάκουσε και η Τέρνερ έτρεξε και αγκάλιασε την κόρη της. Προσπάθησε να την καθησυχάσει ότι θα την έβγαζαν έξω την επόμενη μέρα. Λίγο μετά, στη Σέριλ απαγγέλθηκαν κατηγορίες ως ύποπτη για δολοφονία.
Περίπου στη 1 π.μ., ο Τζέρι Γκίσλερ πήρε την Τέρνερ στο σπίτι της με τη λιμουζίνα του. Καθώς έφτασαν, οι τραυματιοφορείς μετέφεραν το άψυχο σώμα του Στομπανάτο με το σεντόνι. Η Τέρνερ έβγαλε μια κραυγή. Ο Γκίσλερ την έπιασε από το χέρι, την προστάτευσε από τους δημοσιογράφους που ήταν μαζεμένοι. Τη συνόδευσε εντός της έπαυλης όπου την περίμεναν οι κοντινοί της φίλοι.
Ο Ντελ Άρμστρονγκ, ο έμπιστος μακιγιέρ της, ήταν εκεί, όπως και o μάνατζερ της, Γκλεν Ρόουζ. Εκείνο το βράδυ, ο Ρόουζ θυμάται: «Άρχισε να χτυπιέται, ούρλιαζε στον Τζέρι Γκίσλερ, “Γιατί δεν μπορούν να με αφήσουν να πάρω το μωρό μου σπίτι;”»
Στις 4 π.μ., η ατμόσφαιρα στο σπίτι της Τέρνερ είχε γίνει τόσο φορτισμένη, θυμάται ο Γκλεν Ρόουζ, που πρότεινε στη Λάνα «να κοιμηθεί στο σπίτι μου». Εκείνη συμφώνησε και όταν έφτασαν στο διαμέρισμά του στο Μπέβερλι Χιλς, «η Λάνα έπεσε σε λήθαργο στον ξενώνα μου».
Ο γκάνγκστερ και η σούπερ σέξι σταρ του κινηματογράφου – Το «τέλειο» σενάριο
Μέχρι το επόμενο πρωί, όλοι γνώριζαν για τον βίαιο θάνατο του γκάνγκστερ. Οι εφημερίδες, το ραδιόφωνο και η τηλεόραση μόνο γι’ αυτό μιλάγανε. Ήταν το μεγαλύτερο σκάνδαλο που είχε πλήξει το Χόλιγουντ από τη δεκαετία του 1920, όταν ένα άλλο τρελό περιστατικό τερμάτισε την καριέρα του σταρ της βωβής οθόνης, Φάτι Άρμπακλ ο οποίος κατηγορήθηκε, αλλά αθωώθηκε, για τον βιασμό μέχρι θανάτου μιας νεαρής στάρλετ.
Επί σειρά εβδομάδων μετά το τραγικό βράδυ, έξω από το σπίτι της ηθοποιού γινόταν χαμός. Κάθε καρυδιάς καρύδι ήταν εκεί, η κατάσταση ήταν κάπως σαν τσίρκο. Υπήρχαν ως και άνθρωποι κρεμασμένοι από τα δέντρα με κιάλια. Το κοινό απλά δεν μπορούσε να χορτάσει τις φρικιαστικές λεπτομέρειες μιας υπόθεσης που είχε όλα τα συστατικά ενός αστυνομικού θρίλερ. Ο γκάνγκστερ και η σταρ του κινηματογράφου. Το «τέλειο» σενάριο.
Πίσω στο κρατητήριο, ο εισαγγελέας Γουίλιαμ ΜακΚέσον αρνήθηκε να παραβιάσει την εθιμική διαδικασία και να αφήσει ελεύθερη τη Σέριλ σε λιγότερο από 72 ώρες. Η έφηβη θα παρέμενε στη φυλακή, εν αναμονή της ακρόασης για να αποφασιστεί αν θα έπρεπε να δικαστεί για φόνο. Ως ανήλικη δεν θα μπορούσε να της επιβληθεί η θανατική ποινή.
Την επόμενη μέρα ήταν Κυριακή του Πάσχα. «Ακόμα έβρεχε», θυμάται ο Γκλεν Ρόουζ. Η Λάνα έλαβε νωρίς άδεια να επισκεφτεί την κόρη της. Υπήρχαν δημοσιεύματα στον Τύπο για ειδική μεταχείριση. Η Σέριλ έγραψε αργότερα ότι όταν οι γονείς της την επισκέφτηκαν στη φυλακή, «δεν τους είπα πόσο απαίσιο ήταν το μέρος». Ούτε ότι οι συγκρατούμενές της, της φώναζαν πως κάλυπτε τη μητέρα της…
Στον Τύπο διέρρευσαν ερωτικές επιστολές της Λάνα προς τον Στομπανάτο – μέσω του γκάνγκστερ Μίκι Κοέν, που έψαχνε κάθε τρόπο για να την εκδικηθεί. Όταν η ηθοποιός έμαθε για τη δημοσίευση των επιστολών, ένιωσε ντροπή. Όμως, κατά ειρωνικό τρόπο, το περιεχόμενο αύξησε την απήχησή της στους θαυμαστές, παρουσιάζοντάς ως μια ερωτευμένη, αφελή γυναίκα.
Η Λάνα Τέρνερ και ο τότε σύντροφός της Άρτι Σο
Οι δημόσιες αιχμές και κατηγορίες του περιβάλλοντος του Στομπανάτο
Στο νεκροτομείο, ο Κοέν, σχεδόν δακρυσμένος, είχε αναγνωρίσει το πτώμα του Στομπάνατο. «Δεν μου αρέσει το όλο θέμα», θα πει. «Υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα για το πώς σκοτώθηκε ο Τζόνι. Θα βρω τις απαντήσεις — όπως και να έχει». Εν συνεχεία, κάπως πιο ήρεμος, δήλωσε σε έναν δημοσιογράφο: «Αν αυτό που μου λένε είναι αλήθεια, δεν έκανε καμία προσπάθεια να αποφύγει το μαχαίρι. Απλώς δεν μου κολλάει… Όταν άκουσα πώς σκοτώθηκε ο Τζόνι, με διαπέρασαν κρύα ρίγη. Είναι ένας απίστευτος τρόπος για να πεθάνει ένας άνθρωπος όπως ο Στομπανάτο».
Εν τω μεταξύ, ο 45χρονος αδερφός του Στομπανάτο, Καρμίν προσγειώθηκε στο Λος Άντζελες για να παραλάβει τη σορό. Είπε ότι δεν πίστευε την ιστορία της Σέριλ και ζήτησε πλήρη έρευνα, συμπεριλαμβανομένου ενός τεστ ανιχνευτή ψεύδους για την Τέρνερ. Πώς, ήθελε να μάθει, ήταν δυνατόν να σκοτωθεί ένας πρώην πεζοναύτης από έναν 14χρονο που δεν είχε κρατήσει ποτέ μαχαίρι στο παρελθόν; «Ίσως κοιμόταν όταν τον μαχαίρωσαν», ισχυρίστηκε.
Μετά την κηδεία του Στομπανάτο, ο οποίος ως πρώην πεζοναύτης θάφτηκε σε φέρετρο με την αμερικανική σημαία και με στρατιωτικές τιμές, η θετή του μητέρα εξέφρασε στον Τύπο τη βεβαιότητα πως αυτή η ιστορία είναι σκοτεινή και ότι η Λάνα Τέρνερ με την κόρη της, λένε ψέματα. Αργότερα μαθεύτηκε επίσης πως ο Στομπανάτο είχε στην κατοχή του πολλές γυμνές φωτογραφίες της Λάνα – και όχι μόνο. Και γράμματα που θα μπορούσαν να βλάψουν τη φήμη και την καριέρα της ηθοποιού.
Στο νεκροτομείο, ο Κοέν, σχεδόν δακρυσμένος, είχε αναγνωρίσει το πτώμα του Στομπάνατο. «Δεν μου αρέσει το όλο θέμα», θα πει. «Υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα για το πώς σκοτώθηκε ο Τζόνι. Θα βρω τις απαντήσεις — όπως και να έχει». Εν συνεχεία, κάπως πιο ήρεμος, δήλωσε σε έναν δημοσιογράφο: «Αν αυτό που μου λένε είναι αλήθεια, δεν έκανε καμία προσπάθεια να αποφύγει το μαχαίρι. Απλώς δεν μου κολλάει… Όταν άκουσα πώς σκοτώθηκε ο Τζόνι, με διαπέρασαν κρύα ρίγη. Είναι ένας απίστευτος τρόπος για να πεθάνει ένας άνθρωπος όπως ο Στομπανάτο».
Εν τω μεταξύ, ο 45χρονος αδερφός του Στομπανάτο, Καρμίν προσγειώθηκε στο Λος Άντζελες για να παραλάβει τη σορό. Είπε ότι δεν πίστευε την ιστορία της Σέριλ και ζήτησε πλήρη έρευνα, συμπεριλαμβανομένου ενός τεστ ανιχνευτή ψεύδους για την Τέρνερ. Πώς, ήθελε να μάθει, ήταν δυνατόν να σκοτωθεί ένας πρώην πεζοναύτης από έναν 14χρονο που δεν είχε κρατήσει ποτέ μαχαίρι στο παρελθόν; «Ίσως κοιμόταν όταν τον μαχαίρωσαν», ισχυρίστηκε.
Μετά την κηδεία του Στομπανάτο, ο οποίος ως πρώην πεζοναύτης θάφτηκε σε φέρετρο με την αμερικανική σημαία και με στρατιωτικές τιμές, η θετή του μητέρα εξέφρασε στον Τύπο τη βεβαιότητα πως αυτή η ιστορία είναι σκοτεινή και ότι η Λάνα Τέρνερ με την κόρη της, λένε ψέματα. Αργότερα μαθεύτηκε επίσης πως ο Στομπανάτο είχε στην κατοχή του πολλές γυμνές φωτογραφίες της Λάνα – και όχι μόνο. Και γράμματα που θα μπορούσαν να βλάψουν τη φήμη και την καριέρα της ηθοποιού.
Ο έμπιστος μακιγιέρ της Λάνα Τέρνερ και οι άσπονδοι φίλοι του Χόλιγουντ
Ο Ντελ Άρμστρονγκ, ο μακιγιέρ της Τέρνερ και άνθρωπος της απολύτου εμπιστοσύνης της, ήταν μαζί της συνεχώς όλες εκείνες τις πολύ δύσκολες μέρες. «Ήμαστε κλεισμένοι μέσα. Έξω ήταν εντελώς τρελό αυτό που γινόταν. Αυτοκίνητα κόρναραν. Δημοσιογράφοι, φωτογράφοι φώναζαν, ζητώντας να δουν τη Λάνα. Ελάχιστοι μπήκαν στο σπίτι. Ένας εξ αυτών ήταν ο Φρανκ Σινάτρα, από τους πρώτους. Έμεινε περίπου 15 λεπτά με τη Λάνα. Πριν από πολύ καιρό ήταν εραστές. Ήταν ακόμα στενοί φίλοι.
Την εβδομάδα μετά τη δολοφονία, ο γιατρός Μακ κράτησε πρακτικά τη Λάνα σε καταστολή. Μετά από τρεις μέρες, ξύπνησε και ζήτησε να με δει. Έτρεξα αμέσως επάνω, και ήταν εκεί σε αυτό το τεράστιο ροζ υπνοδωμάτιο. Μόλις με είδε άρχισε να κλαίει…. Είχα περάσει πολλά μαζί της. Όταν ο Τάιρον Πάουερ της ράγισε την καρδιά, και όταν ο Φερνάντο Λάμας την χτύπησε τόσο άσχημα ώστε χρειάστηκε να τηλεφωνήσει στον Σινάτρα και ο Φρανκ της έδωσε το σπίτι του στο Παλμ Σπρινγκς για να κρυφτεί μέχρι να επουλωθεί το πρόσωπό της, ήμουν εκεί.
Έτσι εκείνο το απόγευμα την άφησα να κλάψει, και μετά της άναψα το τσιγάρο, και μετά μου είπε, “Πρέπει να σου πω τι ακριβώς συνέβη”. Δεν μου είπε ποτέ ψέματα και δεν της είπα ποτέ ψέματα. Μου είπε λοιπόν ότι εκείνη και ο Τζόνι τσακώνονταν άγρια και του είπε να φύγει, και τότε άρχισε να την απειλεί και να λέει ότι θα τη χτυπούσε. Ήξερε ότι ο Τζόνι ήταν επικίνδυνος. Ήταν ένας πολύ κακός άνθρωπος.
Η Σέριλ ήθελε να υπερασπιστεί τη μητέρα της. Φοβόταν ότι επρόκειτο να τη σκοτώσει. Το είχε δοκιμάσει και παλιότερα. Η Λάνα μου είπε: “Η Σέριλ μπήκε σε αυτό το υπνοδωμάτιο και ο Τζόνι κι εγώ γυρίσαμε και είπαμε κάτι σαν “Ω, όχι, όχι τώρα”, αλλά η Σέριλ συνέχισε. Και ο Τζόνι μπήκε ακριβώς στο μαχαίρι και έπεσε σαν υπνωτισμενος πάνω σε αυτό».
Υπήρχε ήδη μια άλλη θεωρία που ψιθυριζόταν σε όλο το Χόλιγουντ — ότι η Λάνα Τέρνερ είχε μαχαιρώσει τον Τζόνι επειδή εκείνος προσπάθησε να αποπλανήσει την κόρη της. Ο Άρμστρονγκ αποκαλεί αυτή τη θεωρία «παράλογη. Κανείς δεν μπορούσε να φτιάξει μια ιστορία τόσο ολοκληρωμένη όσο αυτή που είπαν η Λάνα και η Σέριλ και να επιμένει σε αυτήν αν έλεγαν ψέματα. Είναι τόσο τρελό που πρέπει να είναι αλήθεια».
Η Έσθερ Γουίλιαμς, που είχε καμαρίνι δίπλα στης Λάνα Τέρνερ, θα αφήσει πάντως αιχμές: «Όλοι ακούσαμε τις διαφορετικές εκδοχές του φόνου. Ήταν το Νο1 θέμα συζήτησης το 1958. Κανείς δεν θα μάθει ποτέ ολόκληρη την αλήθεια. Η ουσία είναι ότι πάντα υπήρχαν συγκαλύψεις εδώ, γιατί το Χόλιγουντ προστατεύει τους δικούς του».
Ο Ντελ Άρμστρονγκ, ο μακιγιέρ της Τέρνερ και άνθρωπος της απολύτου εμπιστοσύνης της, ήταν μαζί της συνεχώς όλες εκείνες τις πολύ δύσκολες μέρες. «Ήμαστε κλεισμένοι μέσα. Έξω ήταν εντελώς τρελό αυτό που γινόταν. Αυτοκίνητα κόρναραν. Δημοσιογράφοι, φωτογράφοι φώναζαν, ζητώντας να δουν τη Λάνα. Ελάχιστοι μπήκαν στο σπίτι. Ένας εξ αυτών ήταν ο Φρανκ Σινάτρα, από τους πρώτους. Έμεινε περίπου 15 λεπτά με τη Λάνα. Πριν από πολύ καιρό ήταν εραστές. Ήταν ακόμα στενοί φίλοι.
Την εβδομάδα μετά τη δολοφονία, ο γιατρός Μακ κράτησε πρακτικά τη Λάνα σε καταστολή. Μετά από τρεις μέρες, ξύπνησε και ζήτησε να με δει. Έτρεξα αμέσως επάνω, και ήταν εκεί σε αυτό το τεράστιο ροζ υπνοδωμάτιο. Μόλις με είδε άρχισε να κλαίει…. Είχα περάσει πολλά μαζί της. Όταν ο Τάιρον Πάουερ της ράγισε την καρδιά, και όταν ο Φερνάντο Λάμας την χτύπησε τόσο άσχημα ώστε χρειάστηκε να τηλεφωνήσει στον Σινάτρα και ο Φρανκ της έδωσε το σπίτι του στο Παλμ Σπρινγκς για να κρυφτεί μέχρι να επουλωθεί το πρόσωπό της, ήμουν εκεί.
Έτσι εκείνο το απόγευμα την άφησα να κλάψει, και μετά της άναψα το τσιγάρο, και μετά μου είπε, “Πρέπει να σου πω τι ακριβώς συνέβη”. Δεν μου είπε ποτέ ψέματα και δεν της είπα ποτέ ψέματα. Μου είπε λοιπόν ότι εκείνη και ο Τζόνι τσακώνονταν άγρια και του είπε να φύγει, και τότε άρχισε να την απειλεί και να λέει ότι θα τη χτυπούσε. Ήξερε ότι ο Τζόνι ήταν επικίνδυνος. Ήταν ένας πολύ κακός άνθρωπος.
Η Σέριλ ήθελε να υπερασπιστεί τη μητέρα της. Φοβόταν ότι επρόκειτο να τη σκοτώσει. Το είχε δοκιμάσει και παλιότερα. Η Λάνα μου είπε: “Η Σέριλ μπήκε σε αυτό το υπνοδωμάτιο και ο Τζόνι κι εγώ γυρίσαμε και είπαμε κάτι σαν “Ω, όχι, όχι τώρα”, αλλά η Σέριλ συνέχισε. Και ο Τζόνι μπήκε ακριβώς στο μαχαίρι και έπεσε σαν υπνωτισμενος πάνω σε αυτό».
Υπήρχε ήδη μια άλλη θεωρία που ψιθυριζόταν σε όλο το Χόλιγουντ — ότι η Λάνα Τέρνερ είχε μαχαιρώσει τον Τζόνι επειδή εκείνος προσπάθησε να αποπλανήσει την κόρη της. Ο Άρμστρονγκ αποκαλεί αυτή τη θεωρία «παράλογη. Κανείς δεν μπορούσε να φτιάξει μια ιστορία τόσο ολοκληρωμένη όσο αυτή που είπαν η Λάνα και η Σέριλ και να επιμένει σε αυτήν αν έλεγαν ψέματα. Είναι τόσο τρελό που πρέπει να είναι αλήθεια».
Η Έσθερ Γουίλιαμς, που είχε καμαρίνι δίπλα στης Λάνα Τέρνερ, θα αφήσει πάντως αιχμές: «Όλοι ακούσαμε τις διαφορετικές εκδοχές του φόνου. Ήταν το Νο1 θέμα συζήτησης το 1958. Κανείς δεν θα μάθει ποτέ ολόκληρη την αλήθεια. Η ουσία είναι ότι πάντα υπήρχαν συγκαλύψεις εδώ, γιατί το Χόλιγουντ προστατεύει τους δικούς του».
Η πολύκροτη δίκη και η «μεγαλύτερη ερμηνεία» της Λάνα Τέρνερ
Καθώς πλησίαζε η ημέρα της δίκης, ο Γκλεν Ρόουζ προσπάθησε να χειριστεί τον αδηφάγο Τύπο. Ήταν αδύνατο να διακρίνει κανείς εάν η Σέριλ δικαζόταν για το θάνατο του Στομπανάτο ή η Λάνα Τέρνερ για τα θεωρούμενα χαλαρά ήθη της. Ο Ρόουζ λέει ότι ο Γκίσλερ του έδωσε εντολές περί του φαίνεσθαι. «Μην δείχνετε συγκίνηση», μας έλεγε, «και, για όνομα του Θεού, μην πανικοβάλλεστε. Η καλύτερη συμβουλή: κλείσε το στόμα σου». Η εικόνα της Λάνα Τέρνερ ως στενοχωρημένη, ανήσυχη μητέρα, άφωνη από τη θλίψη και την ντροπή, ήταν η καλύτερη δημόσια.
Στις 11 Απριλίου, το πρωί της ανάκρισης, η Λάνα σηκώθηκε από τα ξημερώματα για να ετοιμαστεί. Ο Γκίσλερ την είχε προπονήσει για ώρες. Ήταν η πιο σημαντική παράσταση της ζωής της. Εκατοντάδες θαυμαστές και 150 ρεπόρτερ από όλο τον κόσμο μπλόκαραν την αίθουσα του δικαστηρίου. Το ABC μαγνητοσκοπούσε τη δίκη, με εντολή να διατεθούν οι εικόνες σε άλλους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Η Σέριλ Κρέιν δεν ήταν παρούσα. Είχε απαλλαγεί από την υποχρέωση επειδή ήταν ανήλικη και επειδή είχε ήδη «περάσει αρκετά», όπως είπαν οι Αρχές. Η δήλωση της διαβάστηκε στο δικαστήριο.
Στα 62 λεπτά που διήρκησε η εξέταση της Λάνα Τέρνερ, η αίθουσα του δικαστηρίου δεν έβγαλε κιχ. Μιλούσε πολύ προσεκτικά και αργά, πιάνοντας κάθε τόσο ένα λευκό γάντι που κρατούσε το χέρι. Έπινε περιστασιακά γουλιές νερό, αποκαλούσε το νεκρό εραστή της, «κύριο Στομπανάτο». Περιέγραψε όλες τις σκηνές της μοιραίας νύχτας όπως ακριβώς τις είχε διηγηθεί και νωρίτερα στην Αστυνομία. Η Τέρνερ θα έγραφε στα απομνημονεύματά της το 1982: «Ήταν ταπεινωτικό μαρτύριο να ομολογήσω μπροστά στις κάμερες αυτή την παράξενη αδυναμία που με έδενε με τον Τζον για τόσο καιρό».
Καθώς πλησίαζε η ημέρα της δίκης, ο Γκλεν Ρόουζ προσπάθησε να χειριστεί τον αδηφάγο Τύπο. Ήταν αδύνατο να διακρίνει κανείς εάν η Σέριλ δικαζόταν για το θάνατο του Στομπανάτο ή η Λάνα Τέρνερ για τα θεωρούμενα χαλαρά ήθη της. Ο Ρόουζ λέει ότι ο Γκίσλερ του έδωσε εντολές περί του φαίνεσθαι. «Μην δείχνετε συγκίνηση», μας έλεγε, «και, για όνομα του Θεού, μην πανικοβάλλεστε. Η καλύτερη συμβουλή: κλείσε το στόμα σου». Η εικόνα της Λάνα Τέρνερ ως στενοχωρημένη, ανήσυχη μητέρα, άφωνη από τη θλίψη και την ντροπή, ήταν η καλύτερη δημόσια.
Στις 11 Απριλίου, το πρωί της ανάκρισης, η Λάνα σηκώθηκε από τα ξημερώματα για να ετοιμαστεί. Ο Γκίσλερ την είχε προπονήσει για ώρες. Ήταν η πιο σημαντική παράσταση της ζωής της. Εκατοντάδες θαυμαστές και 150 ρεπόρτερ από όλο τον κόσμο μπλόκαραν την αίθουσα του δικαστηρίου. Το ABC μαγνητοσκοπούσε τη δίκη, με εντολή να διατεθούν οι εικόνες σε άλλους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Η Σέριλ Κρέιν δεν ήταν παρούσα. Είχε απαλλαγεί από την υποχρέωση επειδή ήταν ανήλικη και επειδή είχε ήδη «περάσει αρκετά», όπως είπαν οι Αρχές. Η δήλωση της διαβάστηκε στο δικαστήριο.
Στα 62 λεπτά που διήρκησε η εξέταση της Λάνα Τέρνερ, η αίθουσα του δικαστηρίου δεν έβγαλε κιχ. Μιλούσε πολύ προσεκτικά και αργά, πιάνοντας κάθε τόσο ένα λευκό γάντι που κρατούσε το χέρι. Έπινε περιστασιακά γουλιές νερό, αποκαλούσε το νεκρό εραστή της, «κύριο Στομπανάτο». Περιέγραψε όλες τις σκηνές της μοιραίας νύχτας όπως ακριβώς τις είχε διηγηθεί και νωρίτερα στην Αστυνομία. Η Τέρνερ θα έγραφε στα απομνημονεύματά της το 1982: «Ήταν ταπεινωτικό μαρτύριο να ομολογήσω μπροστά στις κάμερες αυτή την παράξενη αδυναμία που με έδενε με τον Τζον για τόσο καιρό».
Μετά την κατάθεσή της Λάνα Τέρνερ ακολούθησε 15λεπτο διάλειμμα. Οι δημοσιογράφοι συμπεριέλαβαν στα ρεπορτάζ τους την ατάκα μια παρευρισκόμενης στη δική: «Μα τι παράσταση δίνει η Λάνα!» Μετά το διάλειμμα, η διαδικασία συνεχίστηκε. Με ιατροδικαστικές λεπτομέρειες που θα προκαλούσαν πολλά ερωτηματικά για τα επόμενα χρόνια. Δεν βρέθηκαν αναγνωρίσιμα δακτυλικά αποτυπώματα στο μαχαίρι. Δεν υπήρχε αίμα στην κρεβατοκάμαρα, εκτός από κηλίδες στο μέγεθος ενός νομίσματος δέκα σεντ δίπλα στο σώμα.
Αργότερα ο Κλίντον Άντερσον έγραψε: «Η πιο ειρωνική οπτική γωνία της έρευνας ήταν η άρνηση του υποκόσμου να πιστέψει ότι αυτός ο σκληρός πρώην πεζοναύτης θα μπορούσε να είχε σκοτωθεί τόσο εύκολα από ένα 14χρονο κορίτσι… Η έκπληξη και το ατύχημα προκάλεσαν τον σκληρό, μυώδη ξαφνικό θάνατο του Τζόνι.
Το αναστατωμένο παιδί τον έπιασε απροετοίμαστο». Ο ιατροδικαστής ήταν από τους τελευταίους που κατέθεσαν. Περιέγραψε το θανατηφόρο τραύμα, προσθέτοντας ότι κατά τη διάρκεια της νεκροτομής ανακάλυψε ότι ο Στομπανάτο έπασχε από ανίατη νεφρική νόσο και δεν θα είχε ζήσει περισσότερα από 10 χρόνια.
Στο τέλος της ακροαματικής διαδικασίας, ένας θεατής σηκώθηκε όρθιος και άρχισε να φωνάζει: «Ψέματα! Ψέματα! Όλα ψέματα! Αυτή η μητέρα και η κόρη ήταν και οι δύο ερωτευμένες με τον Στομπανάτο. Ήταν καλύτερος από όλους… Ο Τζόνι Στομπανάτο ήταν κύριος!». Μετά από 25 λεπτά, η επιτροπή των ενόρκων επέστρεψε με ετυμηγορία «ανθρωποκτονίας εξ αμελείας», αλλά η Σέριλ διατάχθηκε να παραμείνει στη φυλακή εν αναμονή της ακρόασης του Δικαστηρίου Ανηλίκων δύο εβδομάδες αργότερα.
Ωστόσο, ο εισαγγελέας κατέστησε σαφές ότι δεν θα ήταν διατεθειμένος να ασκήσει δίωξη εναντίον της Λάνα Τέρνερ χωρίς περαιτέρω στοιχεία. Η οικογένεια του Στομπανάτο επέμενε και έκανε νέα αγωγή ζητώντας αποζημίωση 752.000 δολάρια από τη Λάνα. Η υπόθεση διευθετήθηκε το 1961 με συμβιβασμό ανάμεσα στις δύο πλευρές με πολύ λιγότερα λεφτά – κοντά στα 20.000 δολάρια.
Αργότερα ο Κλίντον Άντερσον έγραψε: «Η πιο ειρωνική οπτική γωνία της έρευνας ήταν η άρνηση του υποκόσμου να πιστέψει ότι αυτός ο σκληρός πρώην πεζοναύτης θα μπορούσε να είχε σκοτωθεί τόσο εύκολα από ένα 14χρονο κορίτσι… Η έκπληξη και το ατύχημα προκάλεσαν τον σκληρό, μυώδη ξαφνικό θάνατο του Τζόνι.
Το αναστατωμένο παιδί τον έπιασε απροετοίμαστο». Ο ιατροδικαστής ήταν από τους τελευταίους που κατέθεσαν. Περιέγραψε το θανατηφόρο τραύμα, προσθέτοντας ότι κατά τη διάρκεια της νεκροτομής ανακάλυψε ότι ο Στομπανάτο έπασχε από ανίατη νεφρική νόσο και δεν θα είχε ζήσει περισσότερα από 10 χρόνια.
Στο τέλος της ακροαματικής διαδικασίας, ένας θεατής σηκώθηκε όρθιος και άρχισε να φωνάζει: «Ψέματα! Ψέματα! Όλα ψέματα! Αυτή η μητέρα και η κόρη ήταν και οι δύο ερωτευμένες με τον Στομπανάτο. Ήταν καλύτερος από όλους… Ο Τζόνι Στομπανάτο ήταν κύριος!». Μετά από 25 λεπτά, η επιτροπή των ενόρκων επέστρεψε με ετυμηγορία «ανθρωποκτονίας εξ αμελείας», αλλά η Σέριλ διατάχθηκε να παραμείνει στη φυλακή εν αναμονή της ακρόασης του Δικαστηρίου Ανηλίκων δύο εβδομάδες αργότερα.
Ωστόσο, ο εισαγγελέας κατέστησε σαφές ότι δεν θα ήταν διατεθειμένος να ασκήσει δίωξη εναντίον της Λάνα Τέρνερ χωρίς περαιτέρω στοιχεία. Η οικογένεια του Στομπανάτο επέμενε και έκανε νέα αγωγή ζητώντας αποζημίωση 752.000 δολάρια από τη Λάνα. Η υπόθεση διευθετήθηκε το 1961 με συμβιβασμό ανάμεσα στις δύο πλευρές με πολύ λιγότερα λεφτά – κοντά στα 20.000 δολάρια.
Ξεπερνώντας το σοκ – Ό,τι δεν σε σκοτώνει…
Η Λάνα Τέρνερ έκλαιγε κάθε βράδυ όσο η Σέριλ ήταν στη φυλακή και μετά βίας μπορούσε να κοιμηθεί. Λίγες μέρες μετά, νοίκιασε ένα άλλο σπίτι και δεν πάτησε ποτέ ξανά το πόδι της στην έπαυλη. Πριν από την ακρόαση του δικαστηρίου ανηλίκων της Σέριλ, ξεκίνησε μια συζήτηση για την προσωπική ζωή της Τέρνερ. Για τους τέσσερις γάμους της, την έκλυτη ζωή της. Οι Los Angeles Times δημοσίευσαν ένα καυστικό editorial επικρίνοντας την ηθοποιό: «Η Σέριλ δεν είναι η ανήλικη παραβατική. Η Λάνα είναι.”
Το 1953, η Λάνα Τέρνερ παντρεύτηκε τον τέταρτο σύζυγό της, Λεξ Μπάρκερ, τον πρώην Ταρζάν. Για λίγο ήταν ευτυχισμένοι μαζί. Προσπάθησαν να κάνουν παιδιά, αλλά είχε μια αποβολή στους 7 μήνες κύησης. Τότε απελπίστηκε και άρχισε να πίνει ξανά. Ο Μπάρκερ της ζήτησε να σταματήσει, αλλά εκείνη αρνήθηκε.
Το 1957, η Σέριλ ενημέρωσε τη μητέρα της ότι ο Μπάρκερ την παρενοχλούσε σεξουαλικά. Εκείνος το αρνήθηκε σθεναρά, αλλά η Λάνα Τέρνερ του είπε ότι δεν μπορούσε πλέον να συνεχίσει να ζει μαζί του μετά από μια τόσο τρομακτική κατηγορία. Όταν το ζευγάρι χώρισε, ο Μπάρκερ περιέγραψε τη Σέριλ ως «πολύ περίεργη» και αναφέρθηκε ότι είχε προειδοποιήσει την Τέρνερ η κόρη της «θα την έβαζε σε… μεγάλο μπελά». Μέχρι που πέθανε τη δεκαετία του 1970, επέμενε ότι η Σέριλ είχε πει ψέματα γι ‘αυτόν.
Μετά το διαζύγιό της από τον Μπάρκερ, εμφανίστηκε στη ζωή της ο Στομπανάτο, αρχικά κρύβοντας την πραγματική του ταυτότητα ως γκάνγκστερ. Ξεκίνησε έτσι μια παθιασμένη σχέση. Γοητευτικός και φημισμένος καρδιοκατακτητής, άργησε να εμφανίσει τον αληθινο του χαρακτήρα. Όταν το έκανε, τίποτα δεν ήταν το ίδιο. Τη χτυπούσε, την έβριζε, την απειλούσε. Ενώ αυτή ντρεπόταν να τον εμφανίσει δημοσίως.
Γι’ αυτό δεν τον πήρε μαζί της στην τελετή των Όσκαρ που ήταν υποψήφια για βραβείο και τη ξυλοκόπησε βάναυσα γι’ αυτό. Ένα θεωρητικά ασήμαντο πράγμα – ο Στομπανάτο είχε πει για την ηλικία του και αυτό βγήκε στο φως εντελώς τυχαία – πυροδότησε τον καυγά το μοιραίο βράδυ του φόνου.
Τις εβδομάδες που ακολούθησαν, η Λάνα Τέρνερ γινόταν όλο και πιο ανήσυχη. Χρεωμένη λόγω της νομικής της μάχης και τρομοκρατημένη ότι το σκάνδαλο είχε καταστρέψει την καριέρα της. Παρέμεινε απομονωμένη στο πρόσφατα νοικιασμένο σπίτι της. Υπήρχαν απειλές για τη ζωή της, απειλητικά τηλεφωνήματα και υβριστική αλληλογραφία. Ένα περιπολικό της αστυνομίας έκανε κύκλους στο σπίτι μέρα και νύχτα.
Αλλά πίεσε τον εαυτό της να συνεχίσει. «Ξέρεις αυτά τα μικρά παιχνίδια, αυτά που αναπηδούν όταν τα χτυπάς;» είχε πει κάποτε. «Αυτή είμαι εγώ!». Και όντως ήταν. Ήταν μια από τις πιο δημοφιλείς σταρ στον κόσμο, πάμπλουτη και με πολυτάραχη ζωή, ειδικά ερωτικά. Είχε ήδη κάνει 4 γάμους μέχρι τη μοιραία βραδιά, η Σέριλ ήταν από τον 2ο. Θα έκανε άλλους 3 το υπόλοιπο της ζωής της.
Η Λάνα Τέρνερ έκλαιγε κάθε βράδυ όσο η Σέριλ ήταν στη φυλακή και μετά βίας μπορούσε να κοιμηθεί. Λίγες μέρες μετά, νοίκιασε ένα άλλο σπίτι και δεν πάτησε ποτέ ξανά το πόδι της στην έπαυλη. Πριν από την ακρόαση του δικαστηρίου ανηλίκων της Σέριλ, ξεκίνησε μια συζήτηση για την προσωπική ζωή της Τέρνερ. Για τους τέσσερις γάμους της, την έκλυτη ζωή της. Οι Los Angeles Times δημοσίευσαν ένα καυστικό editorial επικρίνοντας την ηθοποιό: «Η Σέριλ δεν είναι η ανήλικη παραβατική. Η Λάνα είναι.”
Το 1953, η Λάνα Τέρνερ παντρεύτηκε τον τέταρτο σύζυγό της, Λεξ Μπάρκερ, τον πρώην Ταρζάν. Για λίγο ήταν ευτυχισμένοι μαζί. Προσπάθησαν να κάνουν παιδιά, αλλά είχε μια αποβολή στους 7 μήνες κύησης. Τότε απελπίστηκε και άρχισε να πίνει ξανά. Ο Μπάρκερ της ζήτησε να σταματήσει, αλλά εκείνη αρνήθηκε.
Το 1957, η Σέριλ ενημέρωσε τη μητέρα της ότι ο Μπάρκερ την παρενοχλούσε σεξουαλικά. Εκείνος το αρνήθηκε σθεναρά, αλλά η Λάνα Τέρνερ του είπε ότι δεν μπορούσε πλέον να συνεχίσει να ζει μαζί του μετά από μια τόσο τρομακτική κατηγορία. Όταν το ζευγάρι χώρισε, ο Μπάρκερ περιέγραψε τη Σέριλ ως «πολύ περίεργη» και αναφέρθηκε ότι είχε προειδοποιήσει την Τέρνερ η κόρη της «θα την έβαζε σε… μεγάλο μπελά». Μέχρι που πέθανε τη δεκαετία του 1970, επέμενε ότι η Σέριλ είχε πει ψέματα γι ‘αυτόν.
Μετά το διαζύγιό της από τον Μπάρκερ, εμφανίστηκε στη ζωή της ο Στομπανάτο, αρχικά κρύβοντας την πραγματική του ταυτότητα ως γκάνγκστερ. Ξεκίνησε έτσι μια παθιασμένη σχέση. Γοητευτικός και φημισμένος καρδιοκατακτητής, άργησε να εμφανίσει τον αληθινο του χαρακτήρα. Όταν το έκανε, τίποτα δεν ήταν το ίδιο. Τη χτυπούσε, την έβριζε, την απειλούσε. Ενώ αυτή ντρεπόταν να τον εμφανίσει δημοσίως.
Γι’ αυτό δεν τον πήρε μαζί της στην τελετή των Όσκαρ που ήταν υποψήφια για βραβείο και τη ξυλοκόπησε βάναυσα γι’ αυτό. Ένα θεωρητικά ασήμαντο πράγμα – ο Στομπανάτο είχε πει για την ηλικία του και αυτό βγήκε στο φως εντελώς τυχαία – πυροδότησε τον καυγά το μοιραίο βράδυ του φόνου.
Τις εβδομάδες που ακολούθησαν, η Λάνα Τέρνερ γινόταν όλο και πιο ανήσυχη. Χρεωμένη λόγω της νομικής της μάχης και τρομοκρατημένη ότι το σκάνδαλο είχε καταστρέψει την καριέρα της. Παρέμεινε απομονωμένη στο πρόσφατα νοικιασμένο σπίτι της. Υπήρχαν απειλές για τη ζωή της, απειλητικά τηλεφωνήματα και υβριστική αλληλογραφία. Ένα περιπολικό της αστυνομίας έκανε κύκλους στο σπίτι μέρα και νύχτα.
Αλλά πίεσε τον εαυτό της να συνεχίσει. «Ξέρεις αυτά τα μικρά παιχνίδια, αυτά που αναπηδούν όταν τα χτυπάς;» είχε πει κάποτε. «Αυτή είμαι εγώ!». Και όντως ήταν. Ήταν μια από τις πιο δημοφιλείς σταρ στον κόσμο, πάμπλουτη και με πολυτάραχη ζωή, ειδικά ερωτικά. Είχε ήδη κάνει 4 γάμους μέχρι τη μοιραία βραδιά, η Σέριλ ήταν από τον 2ο. Θα έκανε άλλους 3 το υπόλοιπο της ζωής της.
Εκτός από τον Ντελ Άρμστρονγκ, το μόνο άτομο που εμπιστευόταν η Λάνα Τέρνερ, ήταν η Μεξικανή υπηρέτριά της, Κάρμεν Κρουζ. Για 48 χρόνια δίπλα της. Οι δύο γυναίκες είχαν ένα τελετουργικό. Όταν η ηθοποιός δεν δούλευε, καθόντουσαν μαζί τα απογεύματα, βλέποντας τηλεόραση, πίνοντας καφέ και μιλώντας. Η Τέρνερ φαινόταν πιο χαρούμενη και χαλαρή τότε. Και της άνοιγε την καρδιά της. Για όλους και για όλα.
Με την επιμονή και το πείσμα της, κατάφερε να αντέξει ψυχολογικά. Και να δώσει μάλιστα νέα ώθηση στην καριέρα της. Σύντομα έβγαζε λεφτά με τη σέσουλα. Σχεδόν ένα χρόνο μετά, η Σέριλ επέστρεψε για να ζήσει με τη μητέρα της. Εισήχθη σε σχολείο θηλέων, έκανε ψυχοθεραπεία για τρία χρόνια.
Η μεγάλη ανατροπή – Η μαρτυρία που έφερε τα πάνω κάτω για τη Λάνα Τέρνερ
Η Λάνα Τέρνερ συνέχισε να είναι πρωτοσέλιδο με τους γάμους της, την καριέρα της. Το 1971 γνωρίστηκε με τον κομμωτή Έρικ Ρουτ. Ταιριάξανε αμέσως. Σταδιακά έγινε έμπιστός της. Αυτός την βοήθησε να κόψει το ποτό (ήταν εξαρτημένη από το αλκοόλ) και να ακολουθήσει μια πιο υγιεινή ζωή.
Το 1982, όταν η Λάνα Τέρνερ εξέδωσε την αυτοβιογραφία της, δήλωσε ξανά ότι η κόρη της σκότωσε τον Στομπανάτο. Τον Απρίλιο του 1985, ωστόσο, ο Ρουτ ισχυρίστηκε πως του εκμυστηρεύτηκε ότι εκείνη —όχι η Σέριλ— είχε μαχαιρώσει τον εραστή της. «Σκότωσα αυτόν τον αλήτη και θα το έκανα ξανά», λέει πως του είπε. Τον έβαλε να υποσχεθεί, προσθέτει, «να πει την αλήθεια για να αναπαυτώ εν ειρήνη. Μην αφήσετε το μωρό μου να κουβαλάει σε όλη του τη ζωή για το λάθος μου».
Ο Ρουτ είπε ότι δεν την πίεσε ποτέ για περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά όταν έγραψε το The Private Diary of My Life with Lana, μετά τον θάνατό της, υποστήριξε ότι ήταν σε θέση να συνθέσει την ιστορία με τη βοήθεια ενός βιογράφου του ντετέκτιβ Ότας. Σύμφωνα με τις αδημοσίευτες αναμνήσεις του Ότας, ο Γκρίσλερ τον πήγε στην έπαυλη πριν φτάσει η αστυνομία.
Μαζί έπεισαν την Λάνα Τέρνερ να αφήσει την κόρη της να αναλάβει την ευθύνη για το μαχαίρι. Ο Ότας «σκούπισε τα αποτυπώματα από το μαχαίρι και αντικατέστησε τα αποτυπώματα της Λάνα Τέρνερ με της Σέριλ». (Η αστυνομία ανέφερε μόνο μουντζούρες στο μαχαίρι.) «Το κρεβάτι έμοιαζε σαν να είχαν σφάξει ένα γουρούνι πάνω του», φέρεται να είπε ο Ότας.
Πάντως την εκδοχή αυτή διέψευσε η Σέριλ. Κατηγορώντας τον Ρουτ πως απλώς ήθελε να βγάλει λεφτά από αυτήν την ιστορία, να «τσιμπήσει» δημοσιότητα. «Οι Αιγύπτιοι το είχαν καταλάβει σωστά. Έθαβαν τους υπηρέτες με τα αφεντικά τους. Η εκδοχή που είχε ο Ρουτ στο βιβλίο του είναι τόσο τραβηγμένη… Ξέρετε, όλοι έχουν κάτι που θέλουν να πουλήσουν. Υποθέτω ότι ήταν ο μόνος τρόπος για να εκδώσει το βιβλίο του».
Ο θάνατος της Λάνα Τέρνερ και τα ερωτήματα που επιμένουν
Η Σέριλ Κρέιν κατάφερε να αφήσει πίσω της αυτό το τραυματικό γεγονός. Μαζί το πόσο ζόρικο ψυχολογικά ήταν να μεγαλώνεις ως παιδί μιας εγωκεντρικής και άστατης σταρ. Έγινε πετυχημένη επιχειρηματίας, πετυχημένη συγγραφέας. Έχοντας μια ευτυχισμένη μακροχρόνια σχέση αγάπης με τη σύντροφό της, Τζόις.
Μητέρα και κόρη ποτέ δεν βρήκαν ισορροπία στην πραγματικότητα μετά από εκείνο το βράδυ. Είχαν πάντα σχέσεις, αλλά περισσότερο τυπικές. «Και μισούσα και τη λάτρευα τη μητέρα μου… Κατά βάθος, είχα εμμονή μαζί της», θα το θέσει στο βιβλίο της.
Η Κάρμεν Κρουζ πάντως, είπε κάτι άλλο: «Η Λάνα Τέρνερ ήταν πολύ αναστατωμένη με τη Σέριλ αφού μαχαίρωσε τον Στομπάνατο. Μου έλεγε “Πώς μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο; Με υπερασπίστηκε, ναι, αλλά αν ήταν ικανή για τέτοια βία, τι άλλο είναι ικανή;” Φοβόταν όλο και περισσότερο τη Σέριλ όσο περνούσε ο καιρός».
Μέχρι τη δεκαετία του 1990, η Λάνα Τέρνερ είχε αρχίσει να απομονώνεται όλο και περισσότερο από τον υπόλοιπο κόσμο. Μόνη της παρέα ήταν η Κάρμεν. Το 1992, διαγνώστηκε με καρκίνο του λαιμού και ξεκίνησε χημειοθεραπεία και ακτινοθεραπεία. Στις 29 Ιουνίου 1995 άφησε την τελευταία της πνοή, παρότι έδειχνε να πηγαίνει καλύτερα. Στη διαθήκη της άφησε στη Σέριλ μόνο 50.000 δολάρια. Όλα τα άλλα άφησε στην Κάρμεν…
Και τελικά; Τι έγινε εκείνο το βράδυ; Ειπώθηκε όλη η αλήθεια; Μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ. Γιατί αυτό είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα θρίλερ. Είναι ένα μυστήριο που συνεχίζει να μεγαλώνει. Ακόμα και 65 χρόνια μετά, αναπάντητα ερωτήματα επιμένουν να έρχονται στην επιφάνεια.
Η Σέριλ Κρέιν κατάφερε να αφήσει πίσω της αυτό το τραυματικό γεγονός. Μαζί το πόσο ζόρικο ψυχολογικά ήταν να μεγαλώνεις ως παιδί μιας εγωκεντρικής και άστατης σταρ. Έγινε πετυχημένη επιχειρηματίας, πετυχημένη συγγραφέας. Έχοντας μια ευτυχισμένη μακροχρόνια σχέση αγάπης με τη σύντροφό της, Τζόις.
Μητέρα και κόρη ποτέ δεν βρήκαν ισορροπία στην πραγματικότητα μετά από εκείνο το βράδυ. Είχαν πάντα σχέσεις, αλλά περισσότερο τυπικές. «Και μισούσα και τη λάτρευα τη μητέρα μου… Κατά βάθος, είχα εμμονή μαζί της», θα το θέσει στο βιβλίο της.
Η Κάρμεν Κρουζ πάντως, είπε κάτι άλλο: «Η Λάνα Τέρνερ ήταν πολύ αναστατωμένη με τη Σέριλ αφού μαχαίρωσε τον Στομπάνατο. Μου έλεγε “Πώς μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο; Με υπερασπίστηκε, ναι, αλλά αν ήταν ικανή για τέτοια βία, τι άλλο είναι ικανή;” Φοβόταν όλο και περισσότερο τη Σέριλ όσο περνούσε ο καιρός».
Μέχρι τη δεκαετία του 1990, η Λάνα Τέρνερ είχε αρχίσει να απομονώνεται όλο και περισσότερο από τον υπόλοιπο κόσμο. Μόνη της παρέα ήταν η Κάρμεν. Το 1992, διαγνώστηκε με καρκίνο του λαιμού και ξεκίνησε χημειοθεραπεία και ακτινοθεραπεία. Στις 29 Ιουνίου 1995 άφησε την τελευταία της πνοή, παρότι έδειχνε να πηγαίνει καλύτερα. Στη διαθήκη της άφησε στη Σέριλ μόνο 50.000 δολάρια. Όλα τα άλλα άφησε στην Κάρμεν…
Και τελικά; Τι έγινε εκείνο το βράδυ; Ειπώθηκε όλη η αλήθεια; Μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ. Γιατί αυτό είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα θρίλερ. Είναι ένα μυστήριο που συνεχίζει να μεγαλώνει. Ακόμα και 65 χρόνια μετά, αναπάντητα ερωτήματα επιμένουν να έρχονται στην επιφάνεια.
To fullpress365.com θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες του έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!