Οι περισσότερες από τις πληροφορίες για τον Πόντιο Πιλάτο είναι λίγο-πολύ γνωστές.
Ότι το Σανχεντρίν έφερε μπροστά του Τον Ιησού ζητώντας του να τον τιμωρήσει, ότι εκείνος ήταν διστακτικός στο αν πράγματι Εκείνος είχε πράξει κάποια παρανομία και ότι αφού έβαλε τον κόσμο να διαλέξει ανάμεσά Του και στον Βαραβά, τον καταδίκασε σε Σταύρωση.
Αυτά τα γεγονότα είναι γνωστά αλλά περιμένει ένα μεγάλο ερώτημα. Τι απέγινε ο Πόντιος Πιλάτος μετά την Σταύρωση του Ιησού; Αρχικά η ύπαρξη του Πιλάτου επιβεβαιώνεται από ανασκαφές αρχαιολόγων το 1961, όπου ο έπαρχος της Ιουδαίας πρέπει να αφιέρωσε κάποιο ναό στον τότε αυτοκράτορα Τιβέριο. Υπάρχει κομμάτι ασβεστόλιθου στο οποίο αναγράφεται «Στον Θεικό Αύγουστο Τιβέριο, ο Πόντιος Πιλάτος, έπαρχος της Ιουδαίας, αφιερώνει αυτό». Η πλάκα βρέθηκε από τον Antonio Frova και χρονολογείται ανάμεσα στο 26 και το 36 μ.Χ.
Ο Πιλάτος ήταν γνωστός για τις σκληρές μεθόδους του στην Ιουδαία, αλλά δεν ήταν αυτό που σήμανε το τέλος της καριέρας του. Σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές, η εξουσία του Πιλάτου ανακλήθηκε με τον τρόπο που αντιμετώπισε τους Σαμαρείτες. Οι πηγές αναφέρουν ότι προσπάθησαν να βρουν αντικείμενα που άνηκαν στον Μωυσή σε ένα χωριό στο βουνό Γκεριζίμ, όταν οι λεγεωνάριοι του Πιλάτου τους επιτέθηκαν και τους έσφαξαν. Οι Σαμαρείτες διαμαρτυρήθηκαν τότε στον έπαρχο της τότε Συρίας, Λούκιο Βιτέλιο, πως ο Πιλάτος παραβίασε την pax Romana (ρωμαϊκή ειρήνη) και επιτέθηκε χωρίς αίτιο. Ήταν η μαρτυρία του έπαρχου που έγινε το αίτιο να καλεστεί πίσω στη Ρώμη ο Πιλάτος.
Ωστόσο μέχρι να επιστρέψει στη Ρώμη, ο Τιβέριος είχε πεθάνει και ο Καλιγούλας ήταν πλέον ο νέος αυτοκράτορας. Σύμφωνα με το νόμο, ο νέος αυτοκράτορας δεν μπορούσε να πραγματοποιήσει διαταγές του προηγούμενου, οπότε οι ιστορικοί εικάζουν πως συνέβη το παρακάτω. Είτε ο Πιλάτος εκδιώθηκε και έχασε το αξίωμά του, είτε αυτοκτόνησε για να ξεπλύνει την ντροπή. Ο θεολόγος και ιστορικός Ζαν-Πιερ Λεμονό, αναγνωρίζει στο βιβλίο του ‘‘Roma frente a Jerusalen’’ πως ο Πιλάτος ανακλήθηκε από την θέση του, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως έγινε κάποια δίκη που πήγε πολύ στραβά για εκείνον. Ακόμα και ο Ρωμαίος ιστορικός Τάκιτος, δεν αναφέρει κάποια αυτοκτονία που ήταν μέχρι πρότινος η κυρίαρχη άποψη για το τέλος του Πιλάτου.
Ωστόσο μέχρι να επιστρέψει στη Ρώμη, ο Τιβέριος είχε πεθάνει και ο Καλιγούλας ήταν πλέον ο νέος αυτοκράτορας. Σύμφωνα με το νόμο, ο νέος αυτοκράτορας δεν μπορούσε να πραγματοποιήσει διαταγές του προηγούμενου, οπότε οι ιστορικοί εικάζουν πως συνέβη το παρακάτω. Είτε ο Πιλάτος εκδιώθηκε και έχασε το αξίωμά του, είτε αυτοκτόνησε για να ξεπλύνει την ντροπή. Ο θεολόγος και ιστορικός Ζαν-Πιερ Λεμονό, αναγνωρίζει στο βιβλίο του ‘‘Roma frente a Jerusalen’’ πως ο Πιλάτος ανακλήθηκε από την θέση του, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως έγινε κάποια δίκη που πήγε πολύ στραβά για εκείνον. Ακόμα και ο Ρωμαίος ιστορικός Τάκιτος, δεν αναφέρει κάποια αυτοκτονία που ήταν μέχρι πρότινος η κυρίαρχη άποψη για το τέλος του Πιλάτου.
To fullpress365.com θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες του έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!