Απαράμιλλη φινέτσα, δροσερό χαμόγελο, έμφυτη ευγένεια… Η Γκέλυ Μαυροπούλου έζησε για δεκαετίες στη λάμψη, προτού δει τα άστρα να σβήνουν ένα-ένα σαδιστικά.
Το πρώτο φως άναψε στις 21 Οκτωβρίου 1932 στη Θεσσαλονίκη. Γονείς ήταν οι ηθοποιοί Άγγελος Μαυρόπουλος και Μαρίκα Κρεβατά. Αρχικά σπούδασε στην Γαλλική Ακαδημία Αθηνών, ενώ στη συνέχεια στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης του Καρόλου Κουν και στην Ανωτάτη Εμπορική.
Το κινηματογραφικό της ντεμπούτο έγινε το 1953 στην ταινία «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται», η οποία έκανε πρεμιέρα 9 ημέρες πριν από τα 21α της γενέθλια, σε σκηνοθεσία-σενάριο Γιώργου Λαζαρίδη.
Αξέχαστη έχει μείνει η ερμηνεία της στην ταινία «Η Κυρία του Κυρίου» εν έτει 1962, πλάι στον Ντίνο Ηλιόπουλο, όπου υποδύθηκε την πονηρή μεσοαστή σύζυγο
Η πρώτη της θεατρική εμφάνιση πραγματοποιήθηκε το 1955 στο REX, με το έργο «Επτά χρόνια φαγούρα» που ανέβασε ο θίασος Δημήτρη Μυράτ-Μελίνας Μερκούρη.
Aπό το 1957 ως το 1961 συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο και ανά τα χρόνια με πολλούς θιάσους, ενώ από το 1963 πρωταγωνίστησε σε έργα του κλασικού ρεπερτορίου.
Το 1955 παντρεύτηκε τον ηθοποιό Στέφανο Στρατηγό, με τον οποίο το 1962-1963 δημιούργησαν θίασο και έπαιζαν στα έργα που ανέβαζαν, ώσπου το 1967 ήρθε ο χωρισμός.
Αναφορικά με τον κινηματογράφο, η Γκέλυ Μαυροπούλου έπαιξε σε κωμωδίες, δράματα και σε αρκετές ταινίες μελό, προσδίδοντας μια χολιγουντιανή αύρα, έως ότου στις αρχές της δεκαετίας του 1970 έκανε τη μεγάλη μετάβαση.
Ο Νίκος Φώσκολος τής πρότεινε να περάσει στον τηλεοπτικό χώρο μέσω της σειράς «Άγνωστος Πόλεμος» κι εκείνη απάντησε καταφατικά, ενώ συμπρωταγωνιστής της ήταν ο Άγγελος Αντωνόπουλος, στο πλευρό του οποίου έπαιξε και στην ταινία «Οι γενναίοι πεθαίνουν δυο φορές».
Το 1977 κέρδισε το Α’ Βραβείο στο Θεατρικό Φεστιβάλ Ιθάκης για την ερμηνεία της στο έργο «Χιροσίμα Αγάπη μου». Την ίδια εποχή ασχολήθηκε και με τις μεταφράσεις θεατρικών έργων. Σημαντική ήταν και η παρουσία της στο ραδιόφωνο, συμμετέχοντας σε πολλά θεατρικά έργα, καθώς επίσης και στην ανάγνωση βιβλίων.
Οι μεγάλοι έρωτες και η μοναξιά
Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, η Γκέλυ Μαυροπούλου ερωτεύθηκε για πρώτη φορά. Ταίρι της ήταν ο Αλέκος Αλεξανδράκης. Η ίδια είχε παραδεχθεί ότι… δραπέτευε από το παράθυρο του σπιτιού της για να τον συναντήσει.
Έπειτα, ήρθε η σχέση και ο γάμος με τον Στέφανο Στρατηγό, με τον οποίο έζησε αρκετά ευτυχισμένα χρόνια. Το τέλος δόθηκε όταν εκείνος την παραμέλησε πλήρως σε μία περίοδο που εκείνη έπρεπε να παραμείνει για αρκετές εβδομάδες στο Πικέρμι, προκειμένου να συμμετάσχει σε μία ταινία. Με την επιστροφή της, του ζήτησε να χωρίσουν, όπως κι έγινε.
Ωστόσο, περίπου τέσσερις δεκαετίες αργότερα, όταν αυτός διαγνώσθηκε με καρκίνο, της ζήτησε να του συμπαρασταθεί. Η Γκέλυ Μαυροπούλου είπε «ναι» και τον υποστήριξε για το τελευταίο διάστημα της ζωής του. Αποσύρθηκαν σε ένα δικό της σπίτι προς το Σούνιο για να τον φροντίζει. Τελικά μόνο ο θάνατος χώρισε την αγάπη τους.
Ο Στέφανος Στρατηγός στάθηκε τυχερός, διότι έστω και την ύστατη ώρα είχε στο πλευρό του την πρώτη του σύζυγο. Για εκείνη, όμως, η μοίρα δεν είχε ανάλογα σχέδια. Το τηλέφωνό της σίγησε, το κουδούνι της στο διαμέρισμα κοντά στην πλατεία Αμερικής δεν ξαναχτύπησε…
Εν μέσω καραντίνας λόγω Covid, τον Νοέμβριο του 2020, η Γκέλυ Μαυροπούλου βρέθηκε στα επείγοντα περιστατικά, αφού χτύπησε σοβαρά στη σπονδυλική στήλη έπειτα από πτώση, την ώρα που έκανε οικιακές δουλειές.
Δεν υπήρξε ούτε ένας συγγενής στο πλευρό της. Τη σκέπασαν με μία κουβέρτα και για κάποιες ημέρες περίμενε στωικά μέχρι να την περιθάλψουν. Όταν πήρε εξιτήριο, τη φρόντιζαν οι γείτονες. Η πενιχρή της σύνταξη δεν της επέτρεπε να έχει οικιακή βοηθό, αφού προείχαν τα βασικά έξοδα. Μοναδική της συντροφιά; Ένα πεκινουά. Από τον θάνατο της αγαπημένης της φίλης και συνομήλικης Μπεάτας Ασημακοπούλου εν έτει 2009, κλείστηκε στον εαυτό της. Ίσως να μην περίμενε ότι σταδιακά θα τη λησμονούσαν τόσοι άνθρωποι.
Όλα αυτά μέχρι τις 19 Ιουλίου 2021, όταν λίγο πριν φτάσει στα 89, «έφυγε» για το μεγάλο ταξίδι. Την ύστατη ώρα κρατούσε μια οικογενειακή φωτογραφία με τους γονείς της. Κοστούμια από θεατρικά έργα, βυζαντινές εικόνες, έπιπλα εποχής του 19ου αιώνα, καθώς και κοστούμια της μητέρας της Μαρίκας Κρεββατά, κοσμούσαν το διαμέρισμα.
Τελευταία της επιθυμία ήταν να αποτεφρωθεί, όμως, αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί λόγω μη εύρεσης συγγενούς. Τη λύση έδωσε ο Σπύρος Μπιμπίλας, ο οποίος υπέγραψε και ο εισαγγελέας έκανε αποδεκτό το αίτημά της. Τα κλειδιά του διαμερίσματος παρέλαβε η διαχειρίστρια της πολυκατοικίας, ενώ το σκυλάκι της «υιοθετήθηκε» από μία γειτόνισσα που εκτιμούσε ιδιαίτερα η ηθοποιός.
Αξίζει να αναφερθεί και μία σύμπτωση: «Έφυγε» την ίδια ημέρα με τον Τόλη Βοσκόπουλο, ο οποίος ήταν μπατζανάκης της, καθώς επί μια πενταετία υπήρξε σύζυγος της Στέλλας Στρατηγού (αδερφή του Στέφανου).
«Κάθε γυναίκα έχει τον παράδεισό της». Το είχε πει η ίδια στην περίφημη ταινία «Η Κυρία του Κυρίου». Πράγματι, αν και πικράθηκε πολύ τα τελευταία χρόνια, η Γκέλυ Μαυροπούλου θα έχει πλέον ανακτήσει αυτή τη λάμψη που την είχε αναδείξει σε μία από τις μεγαλύτερες ντίβες του ελληνικού κινηματογράφου…
Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, η Γκέλυ Μαυροπούλου ερωτεύθηκε για πρώτη φορά. Ταίρι της ήταν ο Αλέκος Αλεξανδράκης. Η ίδια είχε παραδεχθεί ότι… δραπέτευε από το παράθυρο του σπιτιού της για να τον συναντήσει.
Έπειτα, ήρθε η σχέση και ο γάμος με τον Στέφανο Στρατηγό, με τον οποίο έζησε αρκετά ευτυχισμένα χρόνια. Το τέλος δόθηκε όταν εκείνος την παραμέλησε πλήρως σε μία περίοδο που εκείνη έπρεπε να παραμείνει για αρκετές εβδομάδες στο Πικέρμι, προκειμένου να συμμετάσχει σε μία ταινία. Με την επιστροφή της, του ζήτησε να χωρίσουν, όπως κι έγινε.
Ωστόσο, περίπου τέσσερις δεκαετίες αργότερα, όταν αυτός διαγνώσθηκε με καρκίνο, της ζήτησε να του συμπαρασταθεί. Η Γκέλυ Μαυροπούλου είπε «ναι» και τον υποστήριξε για το τελευταίο διάστημα της ζωής του. Αποσύρθηκαν σε ένα δικό της σπίτι προς το Σούνιο για να τον φροντίζει. Τελικά μόνο ο θάνατος χώρισε την αγάπη τους.
Ο Στέφανος Στρατηγός στάθηκε τυχερός, διότι έστω και την ύστατη ώρα είχε στο πλευρό του την πρώτη του σύζυγο. Για εκείνη, όμως, η μοίρα δεν είχε ανάλογα σχέδια. Το τηλέφωνό της σίγησε, το κουδούνι της στο διαμέρισμα κοντά στην πλατεία Αμερικής δεν ξαναχτύπησε…
Εν μέσω καραντίνας λόγω Covid, τον Νοέμβριο του 2020, η Γκέλυ Μαυροπούλου βρέθηκε στα επείγοντα περιστατικά, αφού χτύπησε σοβαρά στη σπονδυλική στήλη έπειτα από πτώση, την ώρα που έκανε οικιακές δουλειές.
Δεν υπήρξε ούτε ένας συγγενής στο πλευρό της. Τη σκέπασαν με μία κουβέρτα και για κάποιες ημέρες περίμενε στωικά μέχρι να την περιθάλψουν. Όταν πήρε εξιτήριο, τη φρόντιζαν οι γείτονες. Η πενιχρή της σύνταξη δεν της επέτρεπε να έχει οικιακή βοηθό, αφού προείχαν τα βασικά έξοδα. Μοναδική της συντροφιά; Ένα πεκινουά. Από τον θάνατο της αγαπημένης της φίλης και συνομήλικης Μπεάτας Ασημακοπούλου εν έτει 2009, κλείστηκε στον εαυτό της. Ίσως να μην περίμενε ότι σταδιακά θα τη λησμονούσαν τόσοι άνθρωποι.
Όλα αυτά μέχρι τις 19 Ιουλίου 2021, όταν λίγο πριν φτάσει στα 89, «έφυγε» για το μεγάλο ταξίδι. Την ύστατη ώρα κρατούσε μια οικογενειακή φωτογραφία με τους γονείς της. Κοστούμια από θεατρικά έργα, βυζαντινές εικόνες, έπιπλα εποχής του 19ου αιώνα, καθώς και κοστούμια της μητέρας της Μαρίκας Κρεββατά, κοσμούσαν το διαμέρισμα.
Τελευταία της επιθυμία ήταν να αποτεφρωθεί, όμως, αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί λόγω μη εύρεσης συγγενούς. Τη λύση έδωσε ο Σπύρος Μπιμπίλας, ο οποίος υπέγραψε και ο εισαγγελέας έκανε αποδεκτό το αίτημά της. Τα κλειδιά του διαμερίσματος παρέλαβε η διαχειρίστρια της πολυκατοικίας, ενώ το σκυλάκι της «υιοθετήθηκε» από μία γειτόνισσα που εκτιμούσε ιδιαίτερα η ηθοποιός.
Αξίζει να αναφερθεί και μία σύμπτωση: «Έφυγε» την ίδια ημέρα με τον Τόλη Βοσκόπουλο, ο οποίος ήταν μπατζανάκης της, καθώς επί μια πενταετία υπήρξε σύζυγος της Στέλλας Στρατηγού (αδερφή του Στέφανου).
«Κάθε γυναίκα έχει τον παράδεισό της». Το είχε πει η ίδια στην περίφημη ταινία «Η Κυρία του Κυρίου». Πράγματι, αν και πικράθηκε πολύ τα τελευταία χρόνια, η Γκέλυ Μαυροπούλου θα έχει πλέον ανακτήσει αυτή τη λάμψη που την είχε αναδείξει σε μία από τις μεγαλύτερες ντίβες του ελληνικού κινηματογράφου…
To fullpress365.com θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες του έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!